Moj vrt

Vjesnik jeseni – kesten

Kesteni

Stigla je sezona kestena, kada svi idemo u berbu, a poslije ove fine plodove koristimo za kesten pire, razne kolače ili ih jedemo pečene i kuhane uz čašu dobrog vina.Plod crvenkasto-smeđe boje i glatke površine s bodljikavom kućicom je pitomi kesten (Castanea sativa) – jedna od prvih namirnica koju je čovjek jeo. Sadrži oko 45% škroba koji je ujedno i njezin glavni sastojak, zatim 44 grama ugljikohidrata i 2,9 grama bjelančevina, a bogat je i kalcijem, fosforom, željezom i B vitaminom. S druge strane, imamo i divlji kesten, no njegovi plodovi nisu jestivi – koristi se samo u medicinske svrhe za liječenje vena, crijevnih oboljenja, ravnanje bora, kod problema s dišnim sustavom itd.

Podizanje, uzgoj i nasada kestena

Prije nego što ste se odlučili zasaditi kesten u Vašem vrtu, imajte na umu da drvo kestena može narasti do 25m uvis, a raskošna krošnju može dati i preko 200 kg plodova i doseći starost preko 500 godina. Prvi korak koji se radi je priprema tla – ravnanje, čišćenje tla od kamenja, korijenja i žbunja. Najprimjerenjije je izabrati položaj koji je dosta osvijetljen, bogat humusom, kojeg ako nema,  potrebno je osigurati. Gnoji se dušićnim gnojivom, a najpogodnije vremensko razdoblje za sadnju je jesen. U rujnu plodovi dozrijevaju – najbolje ih je pustiti da popadaju s drveta – ježinjci se pograbe na hrpu i ostave neko vrijeme, a nakon nekoliko dana sami ispadaju iz ježinjaca te su tako ukusniji!

Slastica koja topi kilograme!

Miris pucketanja Vaše omiljene jesenske slastice stvara toplinu i zadovoljstvo kroz obrok. Još će Vam više povećati zadovoljstvo sama činjenica da je kesten vrlo zasitan i predstavlja vrijednu namirnicu zbog malog sadržaja masti i visokog postotka vitamina i minerala te ga zato stručnjaci preporučuju i tijekom držanja dijete.

Sama energetska vrijednost 100 grama kestena iznosi 245 kcal, a pečeni kesten ima veću energetsku vrijednost – više masti, bjelančevina,ugljikohidrata te također sadrži vitamin E kojeg nema u kuhanom kestenu. Kuhani kesten zato ima više minerala. Pošto je i odličan izvor željeza, jako je djelotvoran i u borbi protiv anemije, jača imunitet i daje snagu i čvrstoću mišićima.

Komentiraj

Komentara

Ostavite komentar